• Podsumowanie zajęć rozwijających kreatywność - Laboratoria Przyszłości

    Podsumowanie zajęć rozwijających kreatywność - Laboratoria Przyszłości

    Od początku września 2023 roku w naszej szkole po raz kolejny realizowane są zajęcia z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych i sprzętu zakupionego w ramach projektu Laboratoria Przyszłości. Na zajęciach kreatywnych w klasach III regularnie przeprowadzane są lekcje z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach powyższego projektu. W pierwszych tygodniach uczniowie uczyli się kodowania. Rozwiązywali zadania na papierze, było to: rozkodowywanie i zakodowywanie obrazków o różnej tematyce, segregowanie, wykonywanie działań matematycznych zgodnie z postawionym warunkiem. Przygotowywali sudoku z wykorzystaniem poleceń do nauki programowania oraz układali kostkę Rubika. Wszystkie powyższe ćwiczenia rozwijały kluczowe kompetencje matematyczne oraz wdrażały do efektywnej pracy, również pod presją czasu. Taki wstęp umożliwił uczniom włączenie się do pracy z Matą edukacyjną „Kodowanie na dywanie” - czyli programowania bez komputera. Następnym etapem były działania z wykorzystaniem tabletów. Uczniowie przy użyciu tych urządzeń oraz tablicy interaktywnej uczyli się programowania z wykorzystaniem platform internetowych np. Strach Junior, Code.org, Klikankowo, Digipuzzle. Wykonywali zadania o różnym stopniu trudności. Trzecioklasiści uczyli się również podstaw programowania za pomocą klocków Lego Spike oraz Lego BriQ by rozwijać kluczowe kompetencje, takie jak myślenie algorytmiczne, zadaniowe podejście do stawianych problemów, kreatywność, umiejętność pracy w zespołach, szukanie kompromisów oraz optymalnych rozwiązań. Oprócz tego raz w miesiącu uczniowie przeprowadzali doświadczenia/eksperymenty przyrodniczo-fizyczne, realizowali małe projekty według instrukcji oraz własnych pomysłów. Swoje obserwacje notowali w zeszytach małych naukowców. Otrzymali również indeksy, gdzie odnotowują swoje sukcesy.  W nadchodzących miesiącach uczniowie wykorzystają długopisy 3D, zapoznają się z nowymi aplikacjami. Nauczą się wykorzystywać kody QR. Odkryją świat Escape room oraz sztucznej inteligencji. Agnieszka Szostek, Magdalena Mężyńska 

  • Zakochani w książkach

    14 lutego obchodziliśmy Walentynki, czyli Dzień Zakochanych, a zakochać można się też w książkach, jeśli  nauczymy się je czytać i rozumieć, dlatego biblioteka włączyła się w obchody tego święta. Uczniowie mogli wziąć udział w akcji „Wylosuj sobie książkę o miłości”, która polegała na wybraniu serduszka z ukrytym tytułem książki. Przygotowana została również wystawa pt. „Słynne pary i wielkie miłości w literaturze” oraz gazetka z cytatami o miłości.

  • „Sprichwörter und Idiome zum Valentinstag”

    „Sprichwörter und Idiome zum Valentinstag”

    O miłości po niemiecku – „Sprichwörter und Idiome zum Valentinstag” - to motto szkolnego konkursu języka niemieckiego zorganizowanego z okazji Walentynek.  Uczniowie klas 7 i 8 wyszukali i samodzielnie zilustrowali znaczenie przysłów i idiomów występujących w języku niemieckim, które tematyką powiązane są z miłością. Największą pomysłowością i kunsztem artystycznym wykazała się młodzież z klas 7c i 8a. Wśród laureatów znaleźli się:

    • 1 m-ce: Aleksandra Maciołek, kl .7c
    • 2 m-ce: Kuba Prochenka, Daniel Prochenka, Kacper Prochenka, kl. 8a
    • 3 m- ce: Matylda Niedziółka, kl. 7c
    • Wyróżnienie: Julia Osica, kl. 7c

    Galerię prac można obejrzeć na gazetce ściennej przy sali nr 27.

  • Walentynki

    14 lutego to nie tylko święto miłości, ale także przyjaźni i sympatii. W tym roku samorząd szkolny zorganizował pocztę walentynkową. Przez kilka dni wszyscy uczniowie mogli przekazywać miłosne wyznania, wrzucając liściki do skrzynki walentynkowej.  W dniu świętego Walentego szkolni listonosze dostarczyli je adresatom. Z okazji święta zakochanych odbył się też kiermasz ciast. 

  • Be May Valentine

    "Roses are red
    violets are blue,
    sugar is sweet 
    and so are you!"

    Ten prosty wierszyk jest jednym z wielu, które pojawiają się na kartkach walentynkowych w języku angielskim. Uczniowie klas 1-6 mieli okazję wziąć udział w konkursie i zaprojektować własną kartkę walentynkową zawierającą wybrany wierszyk bądź rymowankę związaną ze świętem zakochanych. 
    W kategorii klas 1-3 najbardziej za serca złapały komisję prace Gabrieli Szewczyk z kl 1b, Mai Parapury z kl 2c i Mikołaja Skwierczyńskiego z kl 3a, a wśród klas 4-6 prace Amelii Talachy kl 4a, Amelii Parapury kl 4c i Karoliny Tomaszewskiej kl 5a.
    Galerię wszystkich kartek walentynkowych można podziwiać na korytarzu  przy salach 24-26.

  • Karnawałowy biwak harcerzy

    W dniach 09-10 lutego 2024r. w naszej szkole odbył się karnawałowy biwak harcerzy 106. WPDH „Błękitna Szóstka”. Był to inny biwak niż te dotychczas, gdyż wiele punktów programu wydarzenia harcerze przygotowywali sami. Wykazali się przy tym zarówno kreatywnością, jak i odpowiedzialnością. Do nich należało przygotowanie warsztatów tanecznych, karaoke oraz podchodów dla wylosowanego zastępu. Nie zabrakło również stałych elementów biwaku, takich jak świeczowisko czy wspólne śpiewanie piosenek harcerskich przy akompaniamencie ukulele. To był radosny czas integracji drużyny, który wszyscy chcieliby powtórzyć. Serdecznie dziękujemy rodzicom za pomoc w organizacji biwaku, w szczególności paniom: Dorocie Lewandowskiej oraz Anecie Chromińskiej. Czuwaj!

  • REKRUTACJA

  • Styczeń na świetlicy

    Wraz z nowym rokiem wróciliśmy do pracy pełni sił i nowych pomysłów. Prowadzone w świetlicy szkolnej zajęcia w większości  związane były z obecną  porą roku. Dzieci wykonały wiele prac plastycznych ukazujących  uroki tak lubianej przez nie zimy. Rozmawialiśmy na temat konieczności i zasad dokarmiania zwierząt podczas zimy.
    Pamiętaliśmy również o święcie Babci i Dziadka. Rozmawialiśmy o tym, jak spędzają czas z dziadkami oraz za co ich kochają. Dzieci wykonały piękne laurki, portrety i nauczyły się redagować życzenia. W drugim tygodniu stycznia dzieci myślały już o nadchodzących feriach i związanych z nimi atrakcjach. Wychowawcy świetlicy przypomnieli najmłodszym zasady bezpieczeństwa, które z pewnością przydały im się podczas zimowego wypoczynku. Po feriach uczniowie wrócili do szkoły wypoczęci i pełni energii, więc chętnie angażowali się w nowe zadania. Nie zabrakło także gier planszowych oraz budowli konstrukcyjnych, które niezmiennie „królują” w naszej świetlicy. Są wśród nas „pasjonaci LEGO”, Jengi, „wafli” i wielu innych ciekawych klocków, które są do naszej dyspozycji w sali świetlicowej. Zapraszamy do galerii zdjęć 😊

  • Bal karnawałowy dla uczniów klas 1-7

    W dniu 11.01.2024 odbył się bal karnawałowy dla uczniów klas 1-7 naszej szkoły. Zabawa taneczna była połączona z maskaradą. Można było spotkać wróżki, księżniczki, rycerzy, policjantów, a nawet Spider-Mana. Wszystkie dzieci wspaniale się bawiły przy dźwiękach muzyki, którą zapewnił wodzirej. Podczas balu odbyły się również konkursy i zabawy, które przysporzyły dużo radości. To był wspaniały dzień!

  • To był bal...

    W dniu 11.01.2023 odbył się bal na zakończenie nauki w Szkole Podstawowej nr 3 dla uczniów klasy 8a.Towarzyszyli im koledzy i koleżanki z klasy 7a. Bal rozpoczął się uroczystym polonezem.  To było niezapomniane przeżycie, wszyscy wspaniale się bawili.

  • Najlepsi czytelnicy w I semestrze 2023/24 roku

    Onufrzak Krystian 4b

    Prokurat Natalia 3c

    Boruta Gabriel 2c

    Komorowska Joanna 4a

    Kuzyńska Kornelia 3c

    Chybowska Wiktoria 4d

    Ozygała Patrycja 2b

    Perka Michał 3c

    Sawicki Gabriel 5a

    Michalska Alicja 2d

    Ostaszewska Zuzanna 7b

    Kwiatkowska Martyna 6c

  • Klasa 2b w apelu o „Bezpiecznych feriach zimowych”

    12 I 2024 r. w naszej szkole odbył się apel pt. „Bezpieczne ferie zimowe”. Miał on na celu zachęcenie uczniów do aktywnego spędzania czasu wolnego podczas wypoczynku zimowego z zachowaniem zasad bezpieczeństwa. W apelu wystąpili uczniowie klasy 2b. W kilku scenkach przedstawili bezpieczne zabawy na lodzie i śniegu. Przypomnieli zasady dotyczące zabaw na świeżym powietrzu oraz bezpiecznego poruszania się po ulicach i drogach.  Młodzi aktorzy uświadomili zebranym kolegom i koleżankom konsekwencje nierozważnych zachowań. Podkreślili, jak ważny jest prawidłowy ubiór podczas mroźnych dni. Przypomnieli numery alarmowe, których należy użyć, gdy zauważymy niebezpieczne sytuacje. Całość przedstawienia dopełniła piosenka „Bezpieczne ferie”. Wykonawcy życzyli Dyrekcji, Gronu Pedagogicznemu oraz zebranej społeczności szkolnej udanego wypoczynku podczas ferii zimowych. 

  • Wybrzmiał ostatni dzwonek przed FERIAMI

  • Bezpieczne ferie

    Przed rozpoczęciem ferii zimowych w klasach drugich odbyły się zajęcia dotyczące zachowania bezpieczeństwa, podczas spędzania aktywnie tego czasu. Na zajęciach uczniowie omawiali wspólnie z nauczycielami jak unikać zagrożeń i bezpiecznie wypoczywać  w czasie wolnym od zajęć szkolnych oraz jakich zasad należy przestrzegać podczas zabaw na śniegu i lodzie. Głównym celem i zadaniem tych zajęć było nauczenie naszych najmłodszych uczniów podstaw udzielania pierwszej pomocy (co i jak zrobić w sytuacji zagrożenia oraz jak powinniśmy się zachować, kiedy ktoś potrzebuje pomocy). Nauka pierwszej pomocy w formie zabawy oraz ćwiczeń praktycznych uczy prawidłowych zachowań i skutecznego działania w nagłych, nieprzewidzianych sytuacjach. 
    Podczas zajęć uczniowie ćwiczyli wzywanie służb ratunkowych (pod jaki numer trzeba zadzwonić i co powiedzieć) oraz jak używać folii życia. Wszyscy uczniowie byli bardzo aktywni.😊 Na korytarzu szkolnym przed świetlicą, została również wyeksponowana gazetka ścienna pt. „Bezpieczne ferie zimowe”. Czas ferii jest bardzo radosny i pełen zabawy, jednak należy pamiętać, by spędzać go rozważnie i być świadomym niebezpieczeństw, jakie mogą nam grozić w czasie tak dla nas radosnym. 
    Zajęcia przeprowadzili P. Michał Hryciuk i P. Elżbieta Kamińska.

  •  Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa

    W roku 2023 nasza szkoła po raz kolejny przystąpiła do realizacji rządowego projektu w ramach „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0. na lata 2021–2025” – Priorytet 3. Kierunek interwencji 3.2.

    Pierwszym etapem realizacji programu była diagnoza środowiska w zakresie zainteresowań i potrzeb czytelniczych. Następnie lista książek została przekazana do konsultacji Radzie Rodziców, Samorządowi Uczniowskiemu, a także pracownikom Miejskiej Biblioteki Publicznej i Biblioteki Pedagogicznej. Informacja o zakupionych nowościach znalazła się na stronie internetowej biblioteki i książki po opracowaniu trafiły do rąk czytelników.

    W ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa w naszej szkole realizowane były różne projekty czytelnicze, za które odpowiedzialni byli nauczyciele przedmiotowi, pedagodzy i   wychowawcy, a nad całością przedsięwzięcia czuwały panie bibliotekarki.

    „Tadeusz Kościuszko nasz patron”
    Projekt związany był z nadaniem sztandaru naszej szkole, dlatego realizowany był przez  wszystkich uczniów. Korzystając ze zbiorów biblioteki, uczniowie na lekcjach  poznali historię i znaczenie sztandaru. Wzięli udział w uroczystościach pod pomnikiem Tadeusza Kościuszki oraz w Centrum Kultury i Sztuki. W bibliotece szkolnej została przygotowana wystawa książek  o patronie oraz gazetka poświęcona życiu i działalności Tadeusza Kościuszki. Zorganizowano też konkurs wiedzy o patronie dla klas V-VII.

    „Książka z dedykacją”
    Na lekcjach języka polskiego uczniowie klasy V c zapoznali się z dedykacją jako jedną z form wypowiedzi. Następnie w bibliotece szkolnej obejrzeli wystawę pt. „Książka z dedykacją”. Wzięli też udział w spotkaniu autorskim z panem Pawłem Beręsewiczem, którego poprosili o wpisanie dedykacji do książek zakupionych do biblioteki.

    „Jak powstaje książka”
    Projekt realizowany był w klasach IV. Uczniowie na godzinach wychowawczych dowiedzieli się, kto pracuje nad powstaniem książki i obejrzeli film, który ukazał drogę książki od autora  do czytelnika. Następnie wykorzystując technikę szesnastek samodzielnie wykonali książeczkę. Uczyli się przy tym takich umiejętności jak: projektowanie graficzne, planowanie i skuteczne wyszukiwanie informacji.


    „Historia pisma”
    Podczas poznawania liter alfabetu i nauki czytania, uczniowie klasy I b dowiedzieli się skąd się wzięło pismo. Zaczęli od pierwszego w historii pisma, czyli malowideł skalnych, następnie przenieśli się do starożytnych Chin i zdobyli informacje o wynalezieniu papieru. Dzieci próbowały też swoich sił odwzorowując chińskie znaki i pisząc na glinianych tabliczkach. Przy projekcie wykorzystane zostały albumy i książki popularnonaukowe dotyczące wynalazków i historii pisma, ze zbiorów naszej biblioteki.

    „Bezpieczeństwo w sieci”
    W klasie III c został przeprowadzony cykl zajęć dotyczących bezpieczeństwa w Internecie.  W projekcie zostały wykorzystane zasoby biblioteki szkolnej. Uczniowie dowiedzieli się o niebezpiecznych sytuacjach, których mogą doświadczyć w świecie wirtualnym, a także uczyli się skutecznych metod reagowania na zagrożenia w sieci. Odbyło się też spotkanie z policjantem, który mówił o konsekwencjach prawnych  przekraczania barier bezpiecznego Internetu.
    Natomiast uczniowie klasy VII c wzięli udział w spotkaniu autorskim z terapeutą uzależnień od Internetu i gier komputerowych – panem Krzysztofem Piersą.

    „Bajkowa świetlica”
    W  świetlicy z okazji Dnia Postaci z Bajek uczniowie czytali bajki i baśnie, opowiadali o bohaterach, rozwiązywali zagadki, wykonywali maski ulubionych postaci literackich i tworzyli ilustracje do książek. Czytanie  zaspokaja potrzeby emocjonalne dzieci, wspiera ich rozwój psychiczny, wzbogaca słownictwo, ćwiczy pamięć, poprawia koncentrację i uczy samodzielnego myślenia.

    W bibliotece organizowane były wydarzenia promujące czytelnictwo np. kawiarenka literacka, pasowanie na czytelnika, wystawa najstarszych woluminów. Uczniowie brali też udział w spotkaniach autorskich, które odbywały się w Bibliotece Pedagogicznej np. z panem Pawłem Beręsewiczem i panem Krzysztofem Piersą. Informacje o tych wydarzeniach zamieszczane były na bieżąco na stronie biblioteki szkolnej.
     

  • XV Festiwal Kolęd Pastorałek i Piosenek Świątecznych

    XV Festiwal Kolęd Pastorałek i Piosenek Świątecznych organizowany przez Gminny Ośrodek Kultury i Gminną Bibliotekę Publiczną w Zbuczynie za nami. Patronat nad wydarzeniem objęli Starosta Siedlecki - Karol Tchórzewski oraz Wójt Gminy Zbuczyn Hubert Pasiak (dziękuję za pamiątkowy dyplom). Przed szanownym Jury w składzie: Iwona Kobylińska, Wojciech Wiśniewski oraz Żaneta Badełek wystąpiło wielu młodszych i starszych artystów. W kategorii klasy 1-3 I miejsce zajął Szymon Ivancik- uczeń naszej szkoły Dziękuję Jury za docenienie wykonania pięknej kolędy, z jakże aktualnym przesłaniem. ,,Przekażmy sobie znak pokoju"

  • Przeżyjmy to jeszcze raz‼

    Pierwszy semestr dobiega końca, a za nami jest bardzo dużo wspomnień. Przeżyliśmy w świetlicy wiele wspaniałych chwil, wykonaliśmy wiele ciekawych prac plastycznych, był śpiew oraz tańce. Uczniowie mieli czas na swobodne zabawy, zgodne z ich zainteresowaniami. Spędzili dużo czasu na świeżym powietrzu, a gdy pogoda nas nie rozpieszczała, świetliczaki korzystały z gier edukacyjno- towarzyskich zgromadzonych w świetlicy. Pobyt w świetlicy szkolnej był również wspaniałą okazją do zajęć integracyjnych, które uwielbiają najbardziej! W świetlicy wiele uwagi poświęcaliśmy na kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie rówieśniczej, nawiązywania pozytywnych kontaktów interpersonalnych, umiejętności rozmawiania, słuchania, wyrażania swoich potrzeb, przekonań i uczuć oraz dostrzegania ich u innych, umiejętności panowania nad emocjami, jak również na upowszechnienie zasad kultury osobistej, przestrzegania przyjętych zasad i norm zachowania się w świetlicy i na terenie szkoły. W czasie trwania 1 semestru obchodziliśmy między innymi Dzień Chłopaka, bawiąc się wspólnie podczas mini dyskoteki oraz robiąc pamiątkowe zdjęcia stworzoną przez nas fotobudką. Wspólnie ozdabialiśmy salę w dary jesieni, przynosząc wspaniałe dynie i opowiadając przygody z rodzinnego spaceru, podczas którego uczniowie zbierali kolorowe liście i kasztany. Urządziliśmy konkurs na najładniejszy latawiec, a w dniu rozstrzygnięcia konkurencji puszczaliśmy je na wietrze. Omawialiśmy zwyczaje i tradycje związane z Dniem Wszystkich Świętych, uczyliśmy się postaw patriotycznych i rozmawialiśmy o Święcie Niepodległości. Przy tej okazji wysłuchaliśmy i zaśpiewaliśmy wiele piosenek patriotycznych, a nasza sala przybrała barwy biało-czerwone. Gdy 29 listopada za oknem zapadł zmrok, urządziliśmy Andrzejki, w których nie zabrakło wróżb, np. topienia z wosku, czy losowania, kto pierwszy kogoś poślubi. Tuż przed Mikołajkami wspólnie ubraliśmy choinkę, udekorowaliśmy salę oraz wykonaliśmy wspaniałe ozdoby świąteczne, a w czasie świątecznym z sali można było usłyszeć wiele kolęd i piosenek świątecznych. To był naprawdę wspaniały czas! 
    Życzymy wszystkim i sobie, aby 2 semestr był równie udany oraz żeby nasze Świetliczaki z radością spędzały czas w świetlicy szkolnej. Do zobaczenia po feriach ;) 

    Wychowawcy świetlicy nr 3: Wieczorek Justyna, Niewiadomska Karolina, Szczęch Monika, Wereda Patrycja

  • Nasi uczniowie na charytatywnym koncercie

    Uczniowie klasy 2c oraz zuchy i harcerze 106. WPDH „Błękitna Szóstka” w dniu 5.01.2024 r. wzięli udział w koncercie charytatywnym na rzecz Siedleckiego Hospicjum Domowego dla Dzieci, który odbył się w kawiarni "to My" w Siedlcach. Mogliśmy posłuchać kolęd i pastorałek w wykonaniu uczniów klasy 2c, których do występu przygotowała wychowawczyni Pani Monika Czaplicka. Część utworów nasi uczniowie zaśpiewali wspólnie z zespołem muzycznym ,,The Elements" z ZSP nr 4. Harcerze i zuchy pod opieką Pani Marzeny Lisowskiej nie tylko zbierali datki do puszek na rzecz podopiecznych Hospicjum, ale również wystąpili na scenie z przepięknymi utworami.  Dziękujemy za obecność oraz wrażliwe serce na potrzeby drugiego człowieka.

    Fotografie 
    Janusz Mazurek

  • Zuchy i harcerze świtą króla Kacpra XI w Orszaku Trzech Króli

    W dniu 06.01.2024r. przedstawiciele 106. WPDH „Błękitna Szóstka” wraz z rodzicami wzięli udział w XI Orszaku Trzech Króli w Siedlcach. Nad organizacją uroczystości czuwała Fundacja Nasza Szkoła razem z Katolicką Szkołą Podstawową im. Bł. Ks. Jerzego Popiełuszki w Siedlcach pod patronatem honorowym Jego Ekscelencji Biskupa siedleckiego Kazimierza Gurdy oraz Prezydenta Miasta Siedlce Pana Andrzeja Sitnika. Po mszy św. w kościele św. Stanisława wyruszyliśmy za gwiazdą w uroczystym orszaku, w którym dzieci z siedleckich szkół przebrane za rycerzy oraz dwórki podążały za swoim królem. Zuchy i harcerze z naszej szkoły podążały za królem Kacprem XI, którego wyróżniały czerwone szaty. Na chwilę zatrzymaliśmy się przy scenie z pasterzami, na dworze Heroda oraz w gospodzie. Przed Katedrą Niepokalanego Poczęcia NMP miała miejsce ostatnia scena, tj. Pokłon Trzech Króli. Nieco zmarznięci, ale szczęśliwi wróciliśmy do swoich domów. Czuj! Czuwaj!

  • Wizyta klasy 2c w Domu nad Stawami

    Muzyka łączy pokolenia, a okres świąteczny jest ku temu szczególną okazją. 4 stycznia uczniowie klasy 2c pod opieką p. Moniki Czaplickiej i p. Karoliny Koziestańskiej wybrali się w odwiedziny do ZSP nr 4, gdzie wzięli udział we wspólnej próbie z zespołem muzycznym "The Elements" przed koncertem. Następnie wszyscy artyści wystąpili w Domu nad Stawami, śpiewając najpiękniejsze kolędy i pastorałki dla Pensjonariuszy. Wspólne kolędowanie spotkało się z niezwykle ciepłym przyjęciem ze strony odbiorców, którzy chętnie włączali się we wspólny śpiew.

strona:

Wiadomości

Kontakt

  • Szkoła Podstawowa nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi im. Tadeusza Kościuszki
    ul. Sekulska 10
    08-110 Siedlce,
  • +48 25 794 34 31;
    +48 25 794 34 30;

Galeria zdjęć