Szkoła Podstawowa nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi im. Tadeusza Kościuszki w Siedlcach, przekazuje informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych uczniów i rodziców (prawnych opiekunów) zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (RODO).

  1. Administratorem danych osobowych jest Szkoła Podstawowa nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi im. Tadeusza Kościuszki w Siedlcach, 08-110 Siedlce ul. Sekulska 10 zwany dalej Administratorem. Administrator prowadzi operacje przetwarzania danych osobowych.
  2. Z Administratorem można skontaktować się telefonicznie pod numerem tel. 0257943430, pocztą tradycyjną na wskazany powyżej adres siedziby lub pocztą elektroniczną e-mail sekretariat@sp3.siedlce.pl
  3. Inspektorem danych osobowych u Administratora jest pan Marek Madziar, e-mail: inspektor.rodo@sp3.siedlce.pl, tel. 0257943430.
  4. Dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa w tym w szczególności z przepisów prawa oświatowego.
  5. Dane osobowe nie będą udostępniane żadnym podmiotom trzecim, mogą być udostępnione jedynie w sytuacji, gdy zwróci się o to uprawniony organ w ramach prowadzonego przez siebie postępowania (np. policja, prokuratura, sąd).
  6. Dane osobowe nie będą przekazywane do Państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
  7. Podstawą przetwarzania danych osobowych są przepisy prawa oraz dobrowolne zgody rodziców / prawnych opiekunów uczniów.
  8. Osoby których dane są przetwarzane mają prawo do:
    • żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia  lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
    • wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania,
    • przenoszenia danych,
    • wniesienia skargi do organu nadzorczego,
    • cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych (wobec danych których przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody).
  9. Dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
  10. Dane osobowe będą przechowywane przez okresy określone przepisami prawa.

Informacja dla pracowników, uczniów, rodziców oraz osób wchodzących na teren szkoły.

Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi im. Tadeusza Kościuszki w Siedlcach informuje, iż w dniu 25 maja 2018 r. weszły w życie dwa akty prawne regulujące ochronę danych osobowych:

  1. Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.  w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych.
  2. Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych ( Dz.U. 2018, poz.1000). Ustanowiono nową podstawę prawną dla monitoringu wizyjnego w szkołach. Patrz art. 108a  Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (DZ.U. 2017 poz. 59 / z późniejszymi zmianami).

Administratorem danych osobowych gromadzonych przez monitoring wizyjny jest: Szkoła Podstawowa nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi im. Tadeusza Kościuszki w Siedlcach, 08-110 Siedlce ul. Sekulska 10, e-mail: sekretariat@sp3.siedlce.pl, tel. 0257943430.
Można się kontaktować również z wyznaczonym przez administratora inspektorem ochrony danych pod adresem e-mail: inspektor.rodo@sp3.siedlce.pl

Monitoring wizyjny  działa w naszej szkole od roku 2009. Oznacza to, iż Szkoła Podstawowa nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi im. Tadeusza Kościuszki w Siedlcach nie wprowadza – lecz kontynuuje monitoring wizyjny, jako niezbędny dla zapewnienia bezpieczeństwa uczniów i pracowników oraz ochrony mienia. Zgodnie z art. 108a monitoringowi / rejestracji obrazu/ podlegają niżej wymienione obszary:

  1. Tereny szkolne wokół budynku szkoły, w tym wejścia do szkoły, taras,  schody.
  2. Korytarze szkolne.
  3. Szatnie służące do zdjęcia odzieży wierzchniej.

W celu uszanowania prawa (m.in. do prywatności i godności) monitoring szkolny nie obejmuje niżej wymienionych pomieszczeń:

  1. Ubikacje.
  2. Łazienki i szatnie /przebieralnie WF/.
  3. Sale lekcyjne.
  4. Gabinet higienistki szkolnej.
  5. Gabinety specjalistów: logopedów, pedagogów, psychologa, terapeutów pedagogicznych, terapeutów SI.
  6. Pokoje nauczycielskie / w tym pokoje nauczycieli WF.
  7. Świetlice, biblioteka i czytelnia,
  8. Pomieszczenia socjalne przeznaczone dla pracowników.

Informuję, iż nagrania monitoringu szkolnego rejestrowane są na dysku HDD, w trybie nadpisywania, w związku z tym, szkoła przechowuje je na rejestratorze przez okres nie dłuższy niż 2 tygodnie, od dnia nagrania – a w przypadku, gdyby zapis obrazu stanowił dowód w postępowaniu, do czasu prawomocnego zakończenia postępowania.

Dane gromadzone przez monitoring wizyjny w placówce nie są przetwarzane na postawie art. 6 ust. 1 lit. e) lub f) RODO, zatem prawo do wniesienia sprzeciwu na podstawie art. 21 RODO nie przysługuje. Podobnie ze względu na fakt, iż jedyną podstawą prawną przetwarzania danych w jest art. 6 ust. 1 lit. c) RODO nie przysługuje prawo do przenoszenia danych na podstawie art. 20 RODO. Odbiorcami danych mogą być podmioty, którym ujawniono dane osobowe – z wyjątkiem organów publicznych, które mogą otrzymać dane osobowe w ramach konkretnego postępowania administracyjnego. Odbiorcami mogą być podmioty wspierające szkołę w realizowaniu statutowych zadań i osoby poszkodowane w sytuacjach zarejestrowanych przez kamery systemu. Dane nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej. Przysługuje prawo dostępu do danych osobowych zarejestrowanych przez monitoring wizyjny, żądania ich sprostowania lub usunięcia. Ponadto przysługuje prawo do żądania ograniczenia przetwarzania w przypadkach określonych w art. 18 RODO. Przysługuje prawo do wniesienia skargi do Prezes UODO. Gromadzone dane nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani do profilowania, a których mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO.