Close

Podsumowanie dni języków obcych

W dniach 18-22 listopada po raz drugi odbyły się w naszej szkole Dni Języków Obcych. Nauczyciele języka angielskiego i niemieckiego przygotowali ciekawy program mający na celu prezentacje talentów i umiejętności uczniów oraz promocję korzyści wynikających ze znajomości języków obcych.

1.    Spotkanie z rezydentem biura podróży p. Aleksandrą Wymiatał. 
Pani Ola przybliżyła uczniom tajniki pracy rezydenta, zaprezentowała zdjęcia i ciekawostki z miejsc, które miała okazję odwiedzić, uświadomiła uczniom, że znajomość języków obcych jest bramą na świat. Spotkanie zorganizowała p. A. Księżopolska.

2.    Językowy wieczór filmowy.
Uczniowie klas 5 i 6 pod opieką p. A. Michalak i p. A. Księżopolskiej spotkali się w piątkowy wieczór w szkole, by wspólnie spędzić czas i obejrzeć film „The Golden Compass” w wersji anglojęzycznej. Był to miły czas relaksu i integracji, połączony z nauką języka angielskiego.

3.    Podsumowanie projektów klas I-III.
Uczniowie klas I-III przygotowywali plakaty dotyczące wybranego kraju europejskiego. Wyszukiwali informacje dotyczące symboli i ciekawostek związanych z danym miejscem, a następnie przy pomocy różnych technik plastycznych tworzyli piękne plansze. Wyniki ich starań można było podziwiać na tablicy przy wejściu do szkoły.

4.    Podsumowanie projektów klas IV-VIII.
W ramach Dni Języków każdy uczeń klas IV-VIII miał za do wykonania jedno z zadań promujących oraz prezentujących jego talenty. W efekcie otrzymaliśmy wiele przepięknych prac plastycznych , które można było podziwiać w szkole:
wystawa makiet zabytków europejskich (korytarz przy stołówce)
wystawa prac plastycznych „IDIOM…ink” (wejście do szkoły)

5.    Prezentacja projektów multimedialnych.
Oprócz projektów plastycznych uczniowie mogli również zaprezentować swoje talenty, wykonując projekty multimedialne takie jak: zaprojektowanie zabytku europejskiego w Minecraft, stworzenie quizu językowego na Kahoot lub Quizizz, nagranie teledysku wokalnego.

Film 1
Film 2

Film 3

Film 4

6.    Konkurs „QR Europe Quiz”
Konkurs polegał na odnalezieniu kodów QR ukrytych w różnych miejscach w szkole oraz dopasowaniu odczytanych miejsc do właściwego kraju europejskiego. Konkurs odbywał się w języku angielskim, o wygranej decydował czas i poprawność wykonania zadania. Wyniki:
I miejsce – Szymon Marciniak 6B
II miejsce – Kuba Sokołowski 8B
III miejsce – Mikołaj Mościcki 8B

7. Międzynarodowa kawiarenka
Przez dwa dni działała w naszej szkole międzynarodowa kawiarenka, w której można było skosztować smakowitych słodkich przysmaków popularnych w krajach europejskich. Jak przystało na międzynarodową kawiarenkę, zamówienia należało składać w języku angielskim lub niemieckim. Smakowite ciasta przygotowali oraz sprzedażą zajmowali się uczniowie klas 5d, 6b i 8a pod opieką wychowawców, przy wsparciu Samorządu Szkolnego.

8. Bajki dla świetliczaków i zajęcia językowe na świetlicy
Świetlica szkolna również tętniła życiem podczas Dni Języków. Uczniowie przebywający na świetlicy mieli możliwość wziąć udział w zajęciach plastyczno-językowych i tym sposobem zdobyć wiedzę dotyczącą symboli krajów anglojęzycznych (p. Parol i p. Lichograj). Uczniowie klas ósmych odwiedzili świetlicę aby poczytać młodszym kolegom bajki po angielsku i niemiecku. Bajki w j. niemieckim czytali uczniowie klasy 8a pod opieką p. Aleksiuk-Głuszczak, językiem angielskim zajęli się uczniowie klasy 8b pod opieką p. Michalak.

9. Projekt eTwinning i Ozoboty

W czasie trwania Dni Języków został podsumowany pierwszy etap projektu eTwinning „Penpals” prowadzonego przez p. Księżopolską przy wsparciu p. Michalak. W ramach projektu uczniowie wybranych klas 5 i 6 wymieniają się korespondencją z kolegami z Polski, Grecji i Ukrainy.
Uczniowie klas 4 i 5 mieli również okazję obejrzeć finał pierwszego projektu „Storytelling z Ozobotem”, który wykonuje klasa 6b podczas zajęć kształtujących kreatywność. Projekty powstają w ramach innowacji pedagogicznej p. Michalak.

Film 5

10. Zajęcia tematyczne i kulturoznawcze
Przez cały okres trwania Dni Języków Obcych nauczyciele j. angielskiego i niemieckiego prowadzili lekcje kulturoznawcze z wykorzystaniem nowoczesnych technologii oraz aplikacji do nauki języków obcych. Znalazło się również miejsce na gry i zabawy językowe.

Drodzy uczniowie, dziękujemy Wam za zaangażowanie, serce i głowy pełne pomysłów. Wierzymy, że dzięki takim inicjatywom pokochacie języki obce tak, jak my! 🙂

Nauczyciele języków obcych